Van de voorzitter

 

Terwijl ik dit stukje schrijf heb ik net alle weekenden in mijn agenda gezet. Frankrijk, VIM weekend, Limburg, Marum en, we gaan ook weer een rondje Oost!!. Hier heb ik nog geen datum van maar ik denk dat we die wel snel te horen krijgen. Fijn dat dit weekend ook weer doorgaat want al jaren gaan er vele trouwe fans mee.

Ik tel dan voor mijzelf al 5 weekenden op de motor los van de ritten. En dan gaan er ook nog leden naar de West Kent run. Het kan niet op. Ik wil mij ook nog opgeven voor een weekend van de Guzzi club. Kortom er is zoveel te doen op motor gebied. Heerlijk gewoon! Voor dit jaar staan er weer veel ritten gepland. We proberen ook stilzwijgend het seizoen langer te maken. We hebben vaak het mooiste weer in het najaar. Met de snertrit is het vaak heerlijk weer om te rijden. Op dit moment hebben zich alweer 11 leden aangemeld voor het weekend in Frankrijk. Heeft u interesse dan kunt u het beste even een mailtje naar Jos Beentjes sturen. Hij is onze Frankrijk coördinator. Nu al het rijdend materieel op stal staat, is het natuurlijk tijd om er voor te zorgen dat we straks weer tip top voor de dag kunnen komen. Ik merk nu alle grote zaken gedaan zijn mijn handen echt jeuken om weer een project aan te pakken. Een collega van mij heeft een BSA zijspan gekocht, 600cc. Dezelfde als van de wegenwacht uit de jaren 40/50. Een prachtige combinatie, ik zie mij zelf dit echter in huiselijke kring nog niet verkopen als noodzakelijk kwaad en echt een buitenkansje.

Ik ga er de komende tijd nog wel over dromen en dan komt het wel op mijn pad. We hebben dit jaar weer heerlijk veel ritten en over een tekort aan motoren kan ik zelf ook niet klagen.

Maarten

Van de Voorzitter

65 motoren verschenen zondag ochtend bij Rob Schol (en Egmond clan) om de Vuurtoren rit te rijden. Toegegeven, er waren een handvol verdwaalde Ariel leden. Maar dan toch, wat een optocht. Als ze nu maar tijdens de lunchstop genoeg brood hebben.

 

Bij Rob sta je natuurlijk  als of het niets is naar een te restaureren Square Four kopklepper te kijken en staat er nog een extreem zeldzame Matchless.  Some have all the luck!

Een goed start van het seizoen waarbij een week later Gerard Numeijer ons ontving in een al even prachtige werkplaats, museum, klets locatie voor motorgekken en ga zo maar door. Een goed begin en dat gaan we doortrekken. Het VIM weekend is als ik dit aan het schrijven ben, klaar en georganiseerd. Ik heb gezien dat de opkomst hoog wordt. Dit belooft dus weer een prima weekend te worden.

Nog meer leuk nieuws, we krijgen zowaar weer aanwas van nieuwe leden. Wie had dat ooit gedacht!

Genoeg om naar uit te kijken. En als al dat antiek  nu een beetje heel blijft wordt het weer een mooi motor jaar. (u moet zelf maar even bepalen of ik de motor of de eigenaar bedoel.)

Maarten

Zondag 14 april de tweede rit van ons rittenseizoen

Verslag Nuborit 14 april

Toen ik die morgen om ongeveer 9.30 uur naar Hypolytushoef vertrok wees de buiten thermometer slechts 5 graden aan.

Ik dacht zouden er nog meer zijn die deze temperatuur gaan trotseren?

Bij aankomst in Hypo ijskoude vingers,  en er waren er al zo’n 20 voor mij in de werkplaats (museum) van Gerard.

Zoals gebruikelijk was er koffie met koek of cake (naar keuze). Om 11.00h klonk het vertreksein voor ruim 30 motoren.

De rit bracht ons via een mooie route naar Den Oever alwaar een boot voor ons gereed lag voor een vaartochtje naar en op het wad.

Op een zeker moment was de stuurman de stuurhut uitgekomen voor andere werkzaamheden.

Toen bleek dat tweede stuurman  Ad sinke alleen in de stuurhut zat “grote consternatie “ maar Ad had alles onder controle.

Onderweg waren heel veel vogels te zien op het uiteinde van de dijk zouden lepelaars zitten.

Eerst dachten enkelen dat het schapen waren maar nee het waren toch lepelaars.

Na het bootavontuur vis of, en patat gegeten waarna we verder gingen naar kasteel Radboud in Medemblik alwaar pakjes drinken uit de bezemwagen kwamen (een vis moet tenslotte zwemmen nietwaar )

Via  wederom een mooie route belanden we in Lambertschaag  waar nog wat gedronken kon worden

Ik ben naar huis gegaan omdat Luik Bastenken Luik wilde zien. Al met al een zeer geslaagde middag.

 

 

Gerard en Cocky bedankt voor de rit

Ton Jonker

Vuurtorenrit op 7 april 2019 van uit Egmond aan Zee

 

De weergoden waren ons bijzonder goed geschikt op  zondag 7 april, wat voor een zeer grote deelname van motorrijders zorgde,  er waren 65 motoren ingeschreven.  Voor Rob Schol die de rit organiseerde, was het naar horen geen probleem zoveel deelname, wat ik knap vond. De start was bij Robs zijn werkplaats, waar op een heftafel een plaatje van een Ariel stond, die gerestaureerd wordt, deze motor word mooier dan nieuw. Ik vernam dat deze restauratie veel geld kost. Een voorbeeld, de brandstoftank moet worden verchroomd en gespoten, dit moet ongeveer 1200 euro kosten. De rit vertrok om 11 uur met als voorrijder Rob, en de achterrijders, waren Jenny de Boer en Ben Hopman, en de pechwagen die bestuurd werd door Erik Dekker. Zelf had ik geen geluk mijn AJS wilde niet aanslaan, dus het eerste gedeelte van de rit, heb ik niet meegereden, dus ik kan niet op schrijven hoe we gereden hebben. Wel vertelde Rob bij vertrek dat de lunch stop  in Van Ewijcksluis was, maar na 5 minuten deed de motor het weer, met behulp van mijn zwager Gertjan, en buurman John, die had ik uitgenodigd om mee te rijden met de vuurtoren rit.  Hij had nog een Saroléa type S 6 GL uit 1950 in de schuur staan, die al 40 jaar stil stond. Het ging goed met de Saroléa tot in de tweede helft van de rit, en de koppelingskabel defect raakte, en hij huiswaarts keerde. Wij zijn naar Van Ewijcksluis gereden, waar we enkele minuten eerder waren dan de rit rijders. De lunch was goed en snel geserveerd. De tweede helft van de rit ging door de Anna Paulownapolder, Oudesluis, Schagerbrug en daar de Westfriese dijk genomen en die afgereden tot aan Schoorldam. Daar over de brug naar Schoorl, door de polder achter Schoorl langs, naar Bergen. Het dorp door gereden, langs het hertenkamp over de Eeuwige laan om Egmond te bereiken, daar bij de molen was het einde van de rit. Ik dacht dat de rit weer geslaagd was, ondanks de start problemen, maar het was de eerste rit na de winter, dan geeft de motor aan wat verbetert moet worden. Ik wil bedanken, Carla, Rob, Ben, Jenny en Erik voor het organiseren en begeleiden van de rit.

Verslag Nico Barten